Metody znakowania odzieży

Haft komputerowy

jest to niewątpliwie bardzo trwała metoda znakowania przede wszystkim odzieży i tekstyliów. Stosowana jest najczęściej na polarach, koszulkach polo, koszulach czy czapkach.
Dlaczego warto wybrać właśnie haft komputerowy?
Metoda ta uważana jest za najtrwalszą metodę znakowania
✅ Możliwe jest uzyskanie nieszablonowych efektów, dzięki temu , że użyte są nici metalizujące, odblaskowe czy fluorescencyjne
✅ Daje możliwość personalizacji poprzez wyhaftowanie imion, czy liczb
✅ Jest odporny na wielokrotne pranie w wysokich temperaturach
✅ Ilość kolorów nie wpływa na cenę haftu
✅ Jako ciekawostka warto też wiedzieć, że nie powinno się go stosować na cienkich materiałach – poniżej 190g, oraz, że jest on nieopłacalny w przypadku haftowania dużej powierzchni.
 
❌ Haftu nie powinno wykonywać się na materiałach nieprzepuszczalnych,, np. wodoodpornych, gdyż stracą one swoje właściwości.

Sitodruk

jest to najpopularniejsza na rynku metoda znakowania odzieży.
Sitodruk lub inaczej druk sitowy to technika, która została wynaleziona w celu zadrukowywania sporych płaszczyzn. Jak się można domyślić, najważniejsze zadanie w tej metodzie odgrywa oczywiście sito, dzięki któremu możliwe jest stworzenie konkretnego wzoru oraz późniejsze przeniesienie go na wybrany materiał drukarski.
Zalety sitodruku:
✅ Niski koszt druku przy dużych lub bardzo dużych nakładach
✅ Dobry stosunek trwałości nadruku do jego ceny. Możemy być pewni, że nadruk na koszulce wykonany tą techniką nie spierze się zbyt szybko
✅ Jest odporny na działanie wody i promieni UV
❌ Minusem sitodruku jest fakt, iż na cenę wpływ ma ilość kolorów w grafice.
❌ Sitodruk może być wykonywany tylko na powierzchniach gładkich i płaskich.

Folia flex i flock

jest to technika nanoszenia jednokolorowej (wyciętej) foli na odzież, która sprawdza się przy niskonakładowych zamówieniach na materiałach każdego rodzaju.
Dzięki zdobyczom technologicznym, możesz obecnie w stopniu większym niż dotychczas personalizować dowolny materiał. Czy jest to limitowana seria czapek z jakiejś okazji, czy promocyjna torba ekologiczna, czy nawet masowa seria koszulek z logo firmy – jesteś w stanie umieścić na materiale praktycznie wszystko. Obok tak tradycyjnych metod znakowania jak haft, powstały też te nowoczesne – sitodruk, tampodruk, czy termotransfer z wykorzystaniem folii flex i flock. Dziś zajmiemy się właśnie tymi ostatnimi metodami, które dzięki swoim zaletom stały się bardzo popularne w świecie termotransferu na materiał. Sprawdź, co to jest folia flex i czym się różni od flock, a także, kiedy najlepiej je stosować.
Folia flex to folia termotransferowa wykorzystywana do zdobienia odzieży. Można rozróżnić dwa materiały, z których jest wykonana sama folia: poliuretan oraz PVC. Główne różnice między nimi to elastyczność – nadruk flex z poliuretanu jest bardziej rozciągliwy, elastyczny.
Folia flex – zalety:
✅ charakteryzuje się gładką fakturą, jest bardzo cienka i rozciągliwa
✅ dobrze współgra z materiałem, na który została przeniesiona
✅ występuje w wielu kolorach.
Warto pamiętać, że ta forma termotransferu jest jednobarwna. Na materiale umieścimy za pomocą folii flex wzór o tylko jednym kolorze. Dla bardziej wymagających użytkowników istnieją także specjalne folie flex: neonowe, brokatowe, perłowe, holograficzne czy odblaskowe.
Folia flock to również folia termotransferowa, którą zdobi się odzież, tyle że wykonana z nieco innego surowca. Ten rodzaj folii jest tworzony z włókien celulozowych, nadających flock charakterystycznego meszku. Łatwo ją odróżnić od folii flex – jest znacznie grubsza. Niestety, folia flock mimo swoich zalet posiada znacznie uboższą paletę barw niż flex.
Flex czy flock – którą folię wybrać?
Znakowanie za pomocą obu folii ma swoje zalety.
✅ Przede wszystkim, zarówno flex i flock to stosunkowo tani sposób nadruku. Wszystko ze względu na brak matrycy – wystarczy jedynie projekt, folia oraz prasa.
✅ Umożliwia wykonywanie zleceń w małym nakładzie – wybierz folię flex i flock, jeżeli chcesz wykonać nadruk na niewielkiej liczbie sztuk odzieży w jednym kolorze.
✅ Na cenę nadruku wpływa wielkość projektu oraz ilość kolorów. Nie przepłacisz i będziesz mógł wykonać zlecenie szybko – wszystko dzięki prostemu procesowi znakowania termotransferem.

Sublimacja

Jedyna metoda znakowania, która w 100% przepuszcza powietrze to nadruk sublimacją. Jest to praktycznie niezniszczalna i niewyczuwalna metoda, idealna chociażby dla odzieży sportowej.
Druk sublimacyjny to technika druku wykorzystująca zjawisko sublimacji. Wydruk wykonywany jest specjalnymi tuszami na papierze transferowym, a następnie za pomocą pras do sublimacji o wysokiej temperaturze przenoszony jest na odzież, która jest wykonana z poliestru lub posiada powłokę poliestrową.
Tusze sublimacyjne to w rzeczywistości barwniki, które wiążą się wyłącznie z włóknami poliestrowymi. Taki nadruk na tkaninie jest praktycznie niezniszczalny.
Sublimacja to najtrwalsza metoda znakowania, nadruk nie utraci na jakości, nawet po wielu praniach. Ponieważ koszulki sportowe będą na pewno często prane – taki nadruk będzie idealnym rozwiązaniem.
Druk sublimacyjny jest opłacalny praktycznie od pojedynczych sztuk, także będzie idealny do wyboru nawet dla zamówień indywidualnych – na przykład do prywatnych koszulek na siłownię.